Dr. Veysel Bilal Arslankara
Okul Müdürü / MEBBİS İlçe Yöneticisi
Dr. Veysel Bilal ARSLANKARA
Akyazı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü MEBBİS İlçe Yöneticisi
Lisans: (2014) Necmettin Erbakan Üniversitesi-Eğitim Fakültesi (Ahmet Keleşoğlu)-Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi/Öğretmenliği
Yüksek Lisans: (2017) Yüksek Lisans(TEZLİ) Necmettin Erbakan Üniversitesi-Eğitim Bilimleri Enstitüsü-Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi/Öğretmenliği
Doktora: (2024) Hacettepe Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü-Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi/Öğretmenliği
Doktora Tezi |
Arslankara, V.B.(2024). Akran Mentörlüğü Temelli Mesleki Beceri Eğitiminde Tartışma Destekli Video Dönütlerin Etkililiği, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Yüksek Lisans Tezi |
Arslankara, V.B.(2017). Lise Öğrencilerinin Sanal Risk Algılarının İnternet Kullanım Durumlarına Göre İncelenmesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Kitap |
Arslankara, V.B., Arslankara, E. ve Seferoğlu, S. S. (2023). Eğitim teknolojileri okumaları 2023 (Ed. Prof. Dr. Buket Akkoyunlu) içinde E-sınav Merkezlerinin Teknik Altyapısı Ve Kullanılabilirlik Sorunlarına Yönelik Bir İnceleme, Ankara: Pegem Akademi. ISBN: 978-625-6764-78-1 |
Kitap |
Yıldız, T.,Arslankara, V.B., Karaman, G., Akbulut, M.K. ve Tüzün, H. (2022). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2022 (Ed. Prof. Dr. Buket Akkoyunlu) içinde Milli Eğitim Bakanlığı Doküman Yönetim Sistemi´nin Kullanılabilirlik Değerlendirmesi, Ankara: Pegem Akademi. ISBN: 978-625-6357-24-2 |
Kitap |
Arslankara, V.B., Arslankara, E., Asan, İ., Külekçi, M. ve Seferoğlu, S. S. (2024). Effective Computer Science Education İn K-12 Classrooms (Ed. Prof. Dr. Serhat Bahadır Kert) içinde Professional Development for K-12 Educators, IGI Global, ISBN: 9798369345429 |
Kitap |
Arslankara, V.B.veUsta, E. (2020). Öğretim Teknolojileri (Ed. Prof. Dr. Serkan Dinçer) içinde Tasarım İlke, Ögeleri Ve Öğretim Araçları, Ankara: Pegem Akademi. ISBN: 978-625-7052-31-3 – https://doi.org/10.14527/9786257052313 |
Kitap |
Usta, E. veArslankara, V.B.(2020). Eğitimde Dijitalleşme (Ed. Prof. Dr. Ertuğrul Usta ve Dr. Öğr. Üyesi Fatih Kaleci) içinde Uzaktan Eğitime İlişkin Temel Kavramlar, Konya: Neu Press. ISBN: 978-605-70192-7-1 |
Kitap |
ARSLANKARA, V.B. ve Usta, E., (2023). Dijital Dönüşüm ve Sosyal Etkileşim (Ed. Doç. Dr. Agah Tuğrul Korucu ve Dr. Öğr. Üyesi Ruhi Can Alkan) içinde Metaverse ve Sosyal Yaşam, Konya: Neu Press. ISBN: 978-605-70192-7-1 |
Makale |
Arslankara, V. B.ve Usta, E. (2020). Lise Öğrencilerinde Sanal Risk Algısı: Problemli İnternet Kullanımı ve Eleştirel Düşünme Bağlamında Bir Araştırma. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 134-153. |
Usta, E.,Arslankara, V. B.ve Özarslan, M. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersine İlişkin Kavram Yanılgılarının İncelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 31-50. |
|
Makale |
Arslankara, V. B.ve Usta, E. (2018). Development of Virtual World Risk Perception Scale (VWRPS). Bartın University Journal of Faculty of Education, 7(1), 111-131. https://doi.org/10.14686/buefad.356898 |
Makale |
Arslankara, V. B., Usta, E., ve Seferoğlu, S. S. (2024). The Mediating Role of Lifelong Learning Motivation in the Relationship Between Virtual Risk Perception and Digital Well-Being. Participatory Educational Research, 11(2), 265-284. https://doi.org/10.17275/per.24.30.11.2 |
Makale |
Arslankara, V. B.ve Seferoğlu, S. S. (2024). Video Dönütlerin Mesleki Beceri Eğitimi Öğrencilerinin Yansıtıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 152-168. https://doi.org/10.31592/aeusbed.1424510 |
Makale |
Arslankara, V. B., Arslankara, E., Asan, İ., Külekçi, M. ve Usta, E. (2024). Assessment of an In-Service Training Activity Transformed into an E-Learning Environment Using the Kirkpatrick Model. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 6(1), 207-221. https://doi.org/10.51535/tell.1441595 |
Makale |
Arslankara, V. B., Demir, A., Öztaş, Ö. ve Usta, E. (2022). Digital Well-Being Scale Validity and Reliability Study. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 4(2), 263-274. https://doi.org/10.51535/tell.1206193 |
Makale |
Arslankara, V. B. ve Usta, E. (2019). Lise Öğrencilerinin Sanal Ortamlardaki Güven Durumları ile Sanal Yalnızlıklarının Sanal Risk Algısı Bağlamında İncelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 288-301. |
Makale |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (2020). Adapting the Virtual World Risk Perception Scale to Secondary School Level. Bartın University Journal of Faculty of Education, 9(1), 83-95. https://doi.org/10.14686/buefad.632550 |
Makale |
Arslankara, V. B.ve Usta, E. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Risk Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 24-40. |
Makale |
Arslankara, V. B. ve Usta, E. (2020). Investigation of Students’ Summer Vacation Activities Based on Coding & Robotic and Forgetfulness Level of Summer Vacation Return. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 2(1), 39-48. |
Makale |
Arslankara, V.B. ve Usta, E. (2024). Generative Artificial Intelligence as a Lifelong Learning Self Efficacy: Usage and Competence Scale. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 6(2), 1-14. https://doi.org/10.51535/tell.1489304 |
Makale |
Arslankara, V.B.ve Arslankara, E. (2024-basım aşamasında). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin Felsefi Temelleri: Ontolojik, Epistemolojik ve Aksiyolojik Bakış Açılarından Bir Değerlendirme. İstanbul Eğitim Dergisi, 1(1). |
Makale |
Arslankara, V.B.(2024-basım aşamasında). Araçsal Akılcılık Bağlamında Yapay Zeka Çağı İletişimi. İletişim ve Diplomasi, 13. |
Makale |
Zhang, K., Usta, E. veArslankara, V.B.(devam ediyor). Dijital Oyunlarda Eleştirel Düşünme ve Problem Çözmeyi Sağlayacak Eğitsel Ajanların Üretken Yapay Zeka İle Tasarlanması. |
Makale |
Usta, E., Spector, M.J. veArslankara, V.B.(devam ediyor). Dijital Oyunların Sanal Yalnızlık ve Sanal Risk Bağlamında İncelenmesi: Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Karşılaştırması. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (11/10/2017). Lise Öğrencilerinin Sanal Dünyaya İlişkin Risk Algılarının Kişilerarası Güven Bağlamında İncelenmesi. V. International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (25/04/2018). Lise Öğrenimi Gören Bireylerin Sanal Dünyaya Yönelik Risk Algılarının Kişilerarası Güven Bağlamında Test Edilmesi. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK), Antalya. |
|
Arslankara, V.B., Seferoğlu, S.S. ve Cengiz, S. (30/11/2019). İlkokul Öğretmenlerinin Derslerinde Yenilikçi Teknolojileri Kullanma Durumları Üzerine Bir İnceleme. III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi (ITEAC), Ankara. |
|
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B., Demir, A., Seferoğlu, S.S. ve Can, A. (30/10/2019). 2023 Eğitim Vizyonu ve Tasarım Beceri Atölyeleri: Mevcut Durumla İlgili Bir İnceleme. 7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES), Antalya. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Seferoğlu, S.S. (02/05/2019). Öğretmenlerin Dijital Ayak İzi Farkındalık Durumlarıyla İlgili Bir İnceleme. 14. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Seferoğlu, S.S. (30/11/2019). MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde Bilişim Teknolojileriyle İlgili Göstergeler: Dijital Dönüşüm Çağı Bağlamında Bir İnceleme. III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi (ITEAC), Ankara. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B., Demir, A., Seferoğlu, S.S. ve CAN, A. (30/10/2019). Geleceğin Dijital Dönüşüm Liderlerinin Yetiştirilmesi Sürecinde Başarılı Olabilmek: Eğitim Yöneticilerinin Değerlendirmeleri. 7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES), Antalya. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (25/09/2019). Ortaokul Öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersine Yönelik Olarak Yaptıkları Yaz Etkinliklerinin İncelenmesi. II. Uluslararası Geleceğin Eğitimine Bakış (UGEBAK), KKTC. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (22/11/2018). Türkiye’de 2013-2018 Yılları Arasında İnternet Bağımlılığı Temelinde Üretilen Bilimsel Çalışmaların Yöntem ve İçerik Açısından İncelenmesi. 1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (ISCESS), Antalya. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (22/11/2018). Son Beş Yılda Yayımlanan Siber/Sanal Zorbalık Araştırmalarının İçerik Analizi Çalışması: 2013-2018 Yılları Arası. 1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (ISCESS), Antalya. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B. ve Usta, E. (25/09/2019). 7. Sınıf Öğrencilerinin Yaz Tatili Dönüşünde Kodlama Becerilerine İlişkin Unutkanlık Düzeylerinin İncelenmesi. II. Uluslararası Geleceğin Eğitimine Bakış (UGEBAK), KKTC. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (25/05/2017). Sanal Dünya Risk Algısı Ölçeği (SDRAÖ)’nin Geliştirilmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Kongresi (ICITS), İnönü Üniversitesi, Malatya. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (09/09/2015). A Thematic Reviewing On Master’s and Doctoral Thesis Which Made in the Field of Computer and Instructional Technology Training in Turkey in the Last 5 Years. 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES), Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (09/09/2015). Ortaokul 5-8 Sınıf Öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersine İlişkin Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES), Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (11/10/2017). Sanal Dünya Risk Algısı Ölçeğinin (SDRAÖ) Ortaokul Düzeyine Uyarlanması. Fifth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (02/05/2019). Sosyal Medya Tüketiminin Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Veli Görüşlerinin Sanal Risk Algısı Bağlamında İncelenmesi. 14. Uluslararası Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir. |
Arslankara, V.B., Usta, E. ve Seferoğlu, S.S. (02/05/2019). Aktif Öğretim Tekniklerinin Öğrencilerin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersine İlişkin Kavram Yanılgılarının Giderilmesi Üzerindeki Etkisi. 14. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir. |
|
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (25/05/2017). Siber Zorbalık ve İnternet Bağımlılığı Araştırmalarının İçerik Analizi Çalışması 2012-2017. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Kongresi (ICITS), İnönü Üniversitesi, Malatya. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (25/04/2018). Ortaokul Öğrencileri İçin Sanal Dünya Risk Algısı Ölçeğinin Test Edilmesi. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK), Antalya. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (15/10/2018). Lise öğrenimi gören bireylerin sanal dünyaya ilişkin risk algıları ile kişilerarası güven ilişkisi: sanal yalnızlığın aracılık rolü. 6th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Trakya Üniversitesi, Edirne. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (15/10/2018). Ortaokul öğrencilerinin sanal risk algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 6th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Trakya Üniversitesi, Edirne. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B.ve Usta, E. (15/10/2018). Türkiye’de 2013-2018 yılları arasında bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanında yapılan doktora tezlerinde genel eğilimler. 6th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Trakya Üniversitesi, Edirne. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B., Arslankara, E. ve Usta, E. (27/09/2024). Teachers’ Usage and Competences of Productive Artificial Intelligence. Education Conference (EDUCCON), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B., Arslankara, E. ve Seferoğlu, S.S. (04/10/2024). Milli Eğitim Bakanlığı Belgenet Yazışma Sisteminin Kullanılabilirlik Değerlendirmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Kongresi (ICITS), Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu. |
Sempozyum Bildirisi |
Arslankara, V.B., Arslankara, E. ve Usta, E. (04/10/2024). Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Çalışanlarının Değişime Dirençleri. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Kongresi (ICITS), Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu. |
Editör / Kurul Üyeliği / Hakemlik |
Journal of Teacher Education and Lifelong Learning Hakem ve Kurul Üyeliği |
Editör / Kurul Üyeliği / Hakemlik |
TEKNOFEST 2021 Hakem ve Final Jüri |
Editör / Kurul Üyeliği / Hakemlik |
TEKNOFEST 2022 Hakem |
Editör / Kurul Üyeliği / Hakemlik |
TEKNOFEST 2023 Hakem |
SORUMLU OLDUĞU BİRİMLER: