Dr. Veysel Bilal Arslankara

Okul Müdürü / MEBBİS İlçe Yöneticisi

Dr. Veysel Bilal ARSLANKARA

Akyazı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü MEBBİS İlçe Yöneticisi

Lisans: (2014) Necmettin Erbakan Üniversitesi-Eğitim Fakültesi (Ahmet Keleşoğlu)-Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi/Öğretmenliği

Yüksek Lisans: (2017) Yüksek Lisans(TEZLİ) Necmettin Erbakan Üniversitesi-Eğitim Bilimleri Enstitüsü-Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi/Öğretmenliği

Doktora: (2024) Hacettepe Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü-Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi/Öğretmenliği

 

Doktora Tezi

Arslankara, V.B.(2024). Akran Mentörlüğü Temelli Mesleki Beceri Eğitiminde Tartışma Destekli Video Dönütlerin Etkililiği, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Yüksek Lisans Tezi

Arslankara, V.B.(2017). Lise Öğrencilerinin Sanal Risk Algılarının İnternet Kullanım Durumlarına Göre İncelenmesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Kitap

Arslankara, V.B., Arslankara, E. ve Seferoğlu, S. S. (2023).  Eğitim teknolojileri okumaları 2023 (Ed. Prof. Dr. Buket Akkoyunlu) içinde E-sınav Merkezlerinin Teknik Altyapısı Ve Kullanılabilirlik Sorunlarına Yönelik Bir İnceleme, Ankara: Pegem Akademi. ISBN: 978-625-6764-78-1

Kitap

Yıldız, T.,Arslankara, V.B., Karaman, G., Akbulut, M.K. ve Tüzün, H. (2022). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2022 (Ed. Prof. Dr. Buket Akkoyunlu) içinde Milli Eğitim Bakanlığı Doküman Yönetim Sistemi´nin Kullanılabilirlik Değerlendirmesi, Ankara: Pegem Akademi. ISBN: 978-625-6357-24-2

Kitap

Arslankara, V.B., Arslankara, E., Asan, İ., Külekçi, M. ve Seferoğlu, S. S. (2024). Effective Computer Science Education İn K-12 Classrooms (Ed. Prof. Dr. Serhat Bahadır Kert) içinde Professional Development for K-12 Educators, IGI Global, ISBN: 9798369345429

Kitap

Arslankara, V.B.veUsta, E. (2020). Öğretim Teknolojileri (Ed. Prof. Dr. Serkan Dinçer) içinde Tasarım İlke, Ögeleri Ve Öğretim Araçları, Ankara: Pegem Akademi. ISBN: 978-625-7052-31-3 – https://doi.org/10.14527/9786257052313

Kitap

Usta, E. veArslankara, V.B.(2020). Eğitimde Dijitalleşme (Ed. Prof. Dr. Ertuğrul Usta ve Dr. Öğr. Üyesi Fatih Kaleci) içinde Uzaktan Eğitime İlişkin Temel Kavramlar, Konya: Neu Press. ISBN: 978-605-70192-7-1

Kitap

ARSLANKARA, V.B. ve Usta, E., (2023). Dijital Dönüşüm ve Sosyal Etkileşim (Ed. Doç. Dr. Agah Tuğrul Korucu ve Dr. Öğr. Üyesi Ruhi Can Alkan) içinde Metaverse ve Sosyal Yaşam, Konya: Neu Press. ISBN: 978-605-70192-7-1

Makale

Arslankara, V. B.ve Usta, E. (2020). Lise Öğrencilerinde Sanal Risk Algısı: Problemli İnternet Kullanımı ve Eleştirel Düşünme Bağlamında Bir Araştırma. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 134-153.

Makale

Usta, E.,Arslankara, V. B.ve Özarslan, M. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersine İlişkin Kavram Yanılgılarının İncelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 31-50.

Makale

Arslankara, V. B.ve Usta, E. (2018). Development of Virtual World Risk Perception Scale (VWRPS). Bartın University Journal of Faculty of Education, 7(1), 111-131. https://doi.org/10.14686/buefad.356898

Makale

Arslankara, V. B., Usta, E., ve Seferoğlu, S. S. (2024). The Mediating Role of Lifelong Learning Motivation in the Relationship Between Virtual Risk Perception and Digital Well-Being. Participatory Educational Research, 11(2), 265-284. https://doi.org/10.17275/per.24.30.11.2

Makale

Arslankara, V. B.ve Seferoğlu, S. S. (2024). Video Dönütlerin Mesleki Beceri Eğitimi Öğrencilerinin Yansıtıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 152-168. https://doi.org/10.31592/aeusbed.1424510

Makale

Arslankara, V. B., Arslankara, E., Asan, İ., Külekçi, M. ve Usta, E. (2024). Assessment of an In-Service Training Activity Transformed into an E-Learning Environment Using the Kirkpatrick Model. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 6(1), 207-221. https://doi.org/10.51535/tell.1441595

Makale

Arslankara, V. B., Demir, A., Öztaş, Ö. ve Usta, E. (2022). Digital Well-Being Scale Validity and Reliability Study. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 4(2), 263-274. https://doi.org/10.51535/tell.1206193

Makale

Arslankara, V. B. ve Usta, E. (2019). Lise Öğrencilerinin Sanal Ortamlardaki Güven Durumları ile Sanal Yalnızlıklarının Sanal Risk Algısı Bağlamında İncelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 288-301.

Makale

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (2020). Adapting the Virtual World Risk Perception Scale to Secondary School Level. Bartın University Journal of Faculty of Education, 9(1), 83-95. https://doi.org/10.14686/buefad.632550

Makale

Arslankara, V. B.ve Usta, E. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Risk Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 24-40.

Makale

Arslankara, V. B. ve Usta, E. (2020). Investigation of Students’ Summer Vacation Activities Based on Coding & Robotic and Forgetfulness Level of Summer Vacation Return. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 2(1), 39-48.

Makale

Arslankara, V.B. ve Usta, E. (2024). Generative Artificial Intelligence as a Lifelong Learning Self Efficacy: Usage and Competence Scale. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 6(2), 1-14. https://doi.org/10.51535/tell.1489304

Makale

Arslankara, V.B.ve Arslankara, E. (2024-basım aşamasında). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin Felsefi Temelleri: Ontolojik, Epistemolojik ve Aksiyolojik Bakış Açılarından Bir Değerlendirme. İstanbul Eğitim Dergisi, 1(1).

Makale

Arslankara, V.B.(2024-basım aşamasında). Araçsal Akılcılık Bağlamında Yapay Zeka Çağı İletişimi. İletişim ve Diplomasi, 13.

Makale

Zhang, K., Usta, E. veArslankara, V.B.(devam ediyor). Dijital Oyunlarda Eleştirel Düşünme ve Problem Çözmeyi Sağlayacak Eğitsel Ajanların Üretken Yapay Zeka İle Tasarlanması.

Makale

Usta, E., Spector, M.J. veArslankara, V.B.(devam ediyor). Dijital Oyunların Sanal Yalnızlık ve Sanal Risk Bağlamında İncelenmesi: Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Karşılaştırması.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (11/10/2017). Lise Öğrencilerinin Sanal Dünyaya İlişkin Risk Algılarının Kişilerarası Güven Bağlamında İncelenmesi. V. International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (25/04/2018). Lise Öğrenimi Gören Bireylerin Sanal Dünyaya Yönelik Risk Algılarının Kişilerarası Güven Bağlamında Test Edilmesi. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK), Antalya.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B., Seferoğlu, S.S. ve Cengiz, S. (30/11/2019). İlkokul Öğretmenlerinin Derslerinde Yenilikçi Teknolojileri Kullanma Durumları Üzerine Bir İnceleme. III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi (ITEAC), Ankara.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B., Demir, A., Seferoğlu, S.S. ve Can, A. (30/10/2019). 2023 Eğitim Vizyonu ve Tasarım Beceri Atölyeleri: Mevcut Durumla İlgili Bir İnceleme. 7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES), Antalya.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Seferoğlu, S.S. (02/05/2019). Öğretmenlerin Dijital Ayak İzi Farkındalık Durumlarıyla İlgili Bir İnceleme. 14. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Seferoğlu, S.S. (30/11/2019). MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde Bilişim Teknolojileriyle İlgili Göstergeler: Dijital Dönüşüm Çağı Bağlamında Bir İnceleme. III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi (ITEAC), Ankara.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B., Demir, A., Seferoğlu, S.S. ve CAN, A. (30/10/2019). Geleceğin Dijital Dönüşüm Liderlerinin Yetiştirilmesi Sürecinde Başarılı Olabilmek: Eğitim Yöneticilerinin Değerlendirmeleri. 7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES), Antalya.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (25/09/2019). Ortaokul Öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersine Yönelik Olarak Yaptıkları Yaz Etkinliklerinin İncelenmesi. II. Uluslararası Geleceğin Eğitimine Bakış (UGEBAK), KKTC.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (22/11/2018). Türkiye’de 2013-2018 Yılları Arasında İnternet Bağımlılığı Temelinde Üretilen Bilimsel Çalışmaların Yöntem ve İçerik Açısından İncelenmesi. 1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (ISCESS), Antalya.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (22/11/2018). Son Beş Yılda Yayımlanan Siber/Sanal Zorbalık Araştırmalarının İçerik Analizi Çalışması: 2013-2018 Yılları Arası. 1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (ISCESS), Antalya.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B. ve Usta, E. (25/09/2019). 7. Sınıf Öğrencilerinin Yaz Tatili Dönüşünde Kodlama Becerilerine İlişkin Unutkanlık Düzeylerinin İncelenmesi. II. Uluslararası Geleceğin Eğitimine Bakış (UGEBAK), KKTC.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (25/05/2017). Sanal Dünya Risk Algısı Ölçeği (SDRAÖ)’nin Geliştirilmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Kongresi (ICITS), İnönü Üniversitesi, Malatya.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (09/09/2015). A Thematic Reviewing On Master’s and Doctoral Thesis Which Made in the Field of Computer and Instructional Technology Training in Turkey in the Last 5 Years. 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES), Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (09/09/2015). Ortaokul 5-8 Sınıf Öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersine İlişkin Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES), Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (11/10/2017). Sanal Dünya Risk Algısı Ölçeğinin (SDRAÖ) Ortaokul Düzeyine Uyarlanması. Fifth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (02/05/2019). Sosyal Medya Tüketiminin Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Veli Görüşlerinin Sanal Risk Algısı Bağlamında İncelenmesi. 14. Uluslararası Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B., Usta, E. ve Seferoğlu, S.S. (02/05/2019). Aktif Öğretim Tekniklerinin Öğrencilerin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersine İlişkin Kavram Yanılgılarının Giderilmesi Üzerindeki Etkisi. 14. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (25/05/2017). Siber Zorbalık ve İnternet Bağımlılığı Araştırmalarının İçerik Analizi Çalışması 2012-2017. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Kongresi (ICITS), İnönü Üniversitesi, Malatya.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (25/04/2018). Ortaokul Öğrencileri İçin Sanal Dünya Risk Algısı Ölçeğinin Test Edilmesi. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK), Antalya.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (15/10/2018). Lise öğrenimi gören bireylerin sanal dünyaya ilişkin risk algıları ile kişilerarası güven ilişkisi: sanal yalnızlığın aracılık rolü. 6th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Trakya Üniversitesi, Edirne.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (15/10/2018). Ortaokul öğrencilerinin sanal risk algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 6th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Trakya Üniversitesi, Edirne.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B.ve Usta, E. (15/10/2018). Türkiye’de 2013-2018 yılları arasında bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanında yapılan doktora tezlerinde genel eğilimler. 6th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Trakya Üniversitesi, Edirne.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B., Arslankara, E. ve Usta, E. (27/09/2024). Teachers’ Usage and Competences of Productive Artificial Intelligence. Education Conference (EDUCCON), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B., Arslankara, E. ve Seferoğlu, S.S. (04/10/2024). Milli Eğitim Bakanlığı Belgenet Yazışma Sisteminin Kullanılabilirlik Değerlendirmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Kongresi (ICITS), Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.

Sempozyum Bildirisi

Arslankara, V.B., Arslankara, E. ve Usta, E. (04/10/2024). Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatı Çalışanlarının Değişime Dirençleri. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Kongresi (ICITS), Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.

Editör / Kurul Üyeliği / Hakemlik

Journal of Teacher Education and Lifelong Learning Hakem ve Kurul Üyeliği

Editör / Kurul Üyeliği / Hakemlik

TEKNOFEST 2021 Hakem ve Final Jüri

Editör / Kurul Üyeliği / Hakemlik

TEKNOFEST 2022 Hakem

Editör / Kurul Üyeliği / Hakemlik

TEKNOFEST 2023 Hakem

SORUMLU OLDUĞU BİRİMLER: